ユニット2 レッスン1 外国人オンデマンドQuestion
【メインカード】
11/9- 11/15 - talk, teach, tell
【ユニット2 レッスン1 外国人オンデマンドQuestion】
※Eコース
【Page 2, Right side, Pocket 3】
In the activity, does the teacher like the red hat?
1. Yes.
2. No.
※Iコース
【Page 2, Left Pocket 4】
In the carrot activity, Toshi is:
(1) polite
(2) clean
※Lコース
In the last activity, which stores were closed?
日本語訳は以下の通り
🎃👻🍬🦇💀🧡🎃👻🍬🦇💀🧡🎃👻🍬🦇💀🧡
Hello everyone!
Us teachers here at Amity wanted to let you know it isn't too late to sign up for our Halloween lessons this week! Since we have no normal group lessons this week, if you want to get some English time in or to learn fun spooky Halloween themed English words, you can sign up for a Halloween lesson!
For our younger students we will be learning different face parts for Jack-o-lanterns, with sentences like "What is this?" and "It's an eye/nose/mouth/tooth!" and paint our own jack-o-lanterns at the end of the lesson!
For older students we will be learning different Halloween monsters! We will then learn sentences like, "What is your favorite Halloween monster?" and "My favorite Halloween monsters are vampires/werewolves/skeletons/zombies/mummies/ghosts!" as well as the question, "Why?" and "Because they are scary/spooky/creepy.". We will also make a ghost dough craft, which is made of glue, potato starch, and shaving cream, and we will add different beads and color of choice.
These lessons are 40 minutes for ¥5,170 or for 50 minutes, ¥5,610. If you are interested please let us know, we would love the chance to teach this fun and spooky Halloween lesson to your student!
🎃👻🍬🦇💀🧡🎃👻🍬🦇💀🧡🎃👻🍬🦇💀🧡
みなさん、こんにちは!
今週のハロウィンレッスンのお申し込みはまだ間に合います!今週は通常のグループレッスンがありませんので、英語の時間を確保したい方、ハロウィンをテーマにした不気味な英単語を学びたい方は、ハロウィンレッスンにお申し込みください!
低学年の生徒さんには、「What is this? 」や 「It's an eye/nose/mouth/tooth!」 などの文を使って、ジャック・オー・ランタンの顔のパーツを学び、レッスンの最後には自分たちでジャック・オー・ランタンのペイントをします!
高学年の生徒には、さまざまなハロウィーン・モンスターを学びます!そして、「What is your favorite Halloween monster? 」や 「My favorite Halloween monsters are vampires/werewolves/skeletons/zombies/mummies/ghosts!」 といった文や、「Why?」 「Because they are scary/spooky/creepy.」 といった質問を学びます。また、糊、片栗粉、シェービングクリームを使ったゴースト生地のクラフトも作ります。
40分5,170円、50分5,610円です。この楽しくて不気味なハロウィン・レッスンをあなたの生徒さんに教える機会をぜひお与えください!
P5 - Hobbies and Time! 趣味と時間
日本語訳は以下の通り
☆☆☆☆☆
In our P5 classes, this unit has been focused on hobbies and the amount of time we have been doing them.
For example:
Andy has been studying calligraphy lately.
How long have you been practicing magic?
I have been practicing magic since last year.
How long has he been studying Chinese?
He has been studying Chinese for six months.
Think about what kind of hobbies you have outside of your studies, do you ride your bike? Do you practice singing? Do you play video games? How long have you been doing that? When did you start learning about your hobby?
Try practicing at home and tell you parents or teacher!
☆☆☆☆☆
P5のクラスでは、この単元で趣味とその時間に焦点を当てた。
例えば
アンディは最近書道を習っています。
マジックはいつからやっていますか?
去年からマジックを練習しています。
彼はいつから中国語を勉強していますか?
彼は中国語を6ヶ月勉強しています。
勉強以外にどんな趣味があるか考えてみてください、自転車に乗りますか?歌の練習はしますか?テレビゲームをしますか?いつからそうしていますか?その趣味を習い始めたのはいつですか?
家で練習してみて、親や先生に言ってみてください!
日本語訳は以下の通り
☆☆☆☆☆
In our P8 classes this unit we have been learning different ways to discuss things we hear about others. In English, we call this gossiping! While it can be fun to talk about others, especially with our friends, sometimes the things we gossip about aren't always true.
Try thinking about different things you gossip about with your friends, how did you find out about it? Do you know if it's true? Could you get in trouble if they find out you've been talking about them? These are all important things to think about when we think about gossiping with others.
Try practicing the language we have been learning in the lessons at home or with your teacher, we love to talk with you all! But try to keep things nice, simple things you hear about at school, after all we are your teachers.
☆☆☆☆☆
このユニットでは、P8のクラスで、他の人について聞いたことを話し合う様々な方法を学びました。英語ではこれを「ゴシップ」と呼びます!他人の噂話をするのは楽しいことですが、特に友達との間では、噂話が必ずしも真実でないこともあります。
あなたが友達と噂話をしているいろいろなことについて考えてみてください。それが本当かどうか知っていますか?もしあなたがその人のうわさ話をしていることがばれたら、トラブルになる可能性はありますか?これらはすべて、他の人との噂話について考えるときに大切なことです。
レッスンで習った言葉を家や先生と練習してみてください!でも、学校で聞いたような簡単なことは、なるべくいいことにしましょう。
☆☆☆☆☆
サプリメンタリーレッスン3 外国人オンデマンドQuestion 11/5(火),11/7(木)のみ
【メインカード】
11/5,11/7 - they, this, those
【サプリメンタリーレッスン3 外国人オンデマンドQuestion】
※Eコース
【Page 2, Left side, Pocket 5】
Which vegetables does the teacher put into the pot?
1. a potato and a pumpkin
2. a carrot and a green pepper
※Iコース
【Page 2】
In the scenes with the girl and her mom, what color is her bag and what letter is on her bag?
(1) It's yellow and has the letter L.
(2) It's blue and has the letter P.
※Lコース
【Page 2, Left side, Pocket4】
Which two vocabulary cards were behind the curtain on the stage?
ユニット1 レッスン4 外国人オンデマンドQuestion
【メインカード】
10/22- 10/26 - swim, take
【ユニット1 レッスン4 外国人オンデマンドQuestion】
※Eコース
【Page 3, Left Side, Pocket 2】
In the activity, there are also animals having a Halloween party, what animals can you see?
1. a werewolf and a mummy
2. a cat and a bat
※Iコース
【Page 3, Right Pocket 3】
What does the teacher HEAR in the activity?
1. parrot
2. an alarm clock
※Lコース
In the balloon activity, how many balloons did the teacher hit?
P4 - Let's learn about our senses! 感覚について学ぼう!
日本語訳は以下の通り
★☆✯★☆✯★☆✯★☆✯
In our P4 level classes this week we are learning all about our senses! Our senses include: seeing, hearing, tasting, feeling/touching, and smelling. The ones you likely hear the most in English are "see" and "hear". You may hear your teacher say, "I see that!" or "I can hear you." frequently in class. Let's go over what body part is used for what sense.
See - Eyes
Hear - Ears
Taste - Tongue
Feel/touch - Hands/skin
Smell - Nose
Think about the various things you see, hear, taste, touch and smell in a day and practice saying these things out loud, try telling your teacher things you sensed on your way to class!
★☆✯★☆✯★☆✯★☆✯
今週のP4レベルクラスでは、五感について学びます!五感とは、見る、聞く、味わう、感じる/触る、嗅ぐ、などです。英語で最もよく耳にするのは 「see 」と 「hear 」でしょう。授業中に先生が 「I see that!」とか 「I can hear you. 」と言っているのをよく耳にすると思います。では、体のどの部分がどのような感覚に使われるのか、確認してみましょう。
見る - 目
聞く - 耳
味覚 - 舌
感じる・触る - 手・皮膚
嗅ぐ - 鼻
一日に見るもの、聞くもの、味わうもの、触るもの、嗅ぐものについて考え、口に出して言う練習をする!
ユニット1 レッスン3 外国人オンデマンドQuestion
【メインカード】
10/17- 10/21 - start, stop, study
【ユニット1 レッスン3 外国人オンデマンドQuestion】
※Eコース
【Page 2, Right Side, Pocket 3】
In the activity, is the oval big or little?
1. It is little.
2. It is big.
※Iコース
【page 2, right side, pocket 3】
What does Mr. Brown's hair look like?
① It looks like a marshmallow.
② It looks like smoke.
※Lコース
What is the button pattern on the video game controller?
日本語訳は以下の通り
For our P7 classes this week we are focusing on the process of deciding what to do. In particular we are using the words "First" and "Next".
Think about your own daily routine, what do you do as soon as you wake up? Thats what you do first. What comes after that? Thats what you do next. Do you ever find yourself debating what needs to come next?
For example: Which should I do next, brush my teeth or take a shower?
Try using the language pattern in your own daily life to practice as much as you can!
今週のP7クラスでは、何をすべきかを決めるプロセスに焦点を当てています。特に 「First 」と 「Next 」という言葉を使います。
朝起きてすぐに何をしますか?それが最初にすることだ。その次に何をする?それが次にすることだ。次に何をするべきか悩んでいることはないだろうか?
例えば、こうだ: 歯を磨くのとシャワーを浴びるのと、どっちを先にすればいいんだろう?
自分の日常生活の中で、この言語パターンをできるだけ実践してみよう!
P4 - This and That! これとそれ!
日本語訳は以下の通り
In our P4 classes this week we are focusing on using this and that. This and that can be a little confusing to differenciate, so lets make sure we all understand!
We use this for things that are close to us.
For example: This is my eraser, this is my shirt, this is a dog.
So when we ask, what is this? We are asking about something close to us.
We use that for things that are far away from us.
For example: That is a cat, that us your bag, that is my pencil.
So when we ask, what is that? We are asking about what is far away from us.
今週のP4クラスでは、thisとthatの使い分けに焦点を当てています。thisとthatの使い分けは少しわかりにくいかもしれません!
thisは身近なものに使います。
例えば これは消しゴム、これはシャツ、これは犬。
これは何ですか?と尋ねるとき、私たちは身近なものについて尋ねているのです。
遠く離れたものにはthatを使います。
例えば それは猫、それはあなたのバッグ、それは私の鉛筆。
つまり、「あれは何?と尋ねるときは、遠くにあるものについて尋ねているのです。